علت صدا‌های انفجار در مهران چیست؟ + جزئیات (۸ مهر ۱۴۰۳) «رینوویروس‌ها»؛ پیشتاز ویروس‌های در گردش بیماری‌های حاد تنفسی سبک زندگی نادرست زنگ خطری برای شروع بیماری‌های قلبی | جریان زندگی در شریان‌های باز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) در مجلس بررسی می‌شود | احکام جدید حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ شیوع موج اول آنفلوانزا، اواخر مهرماه است | دارو‌های مورد نیاز تهیه شده است زمان طولانی انتظار در تقاطع‌های شهری مشهد | بی‌نظمی در گردش دل‌هایی با آتش و عشق فعالیت رسمی آزمایشگاه حکمرانی قضایی به عنوان نخستین آزمایشگاه داده در نظام قضایی ایران تاکید وزیر آموزش‌وپرورش بر لزوم افزایش ۱۵ درصدی بودجه این وزارتخانه افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران هندی و کویتی به ایران | تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کشور به اعتبار نیاز دارد اطلاعیه آموزش‌وپرورش در خصوص رسیدگی به اعتراضات آزمون‌های استخدامی دبیری و آموزگاری گازگرفتگی عامل قتل ۲ فرزند یک خانواده در بولوار توس مشهد | اشتباهی به قیمت جان برای بیمار نشدن دانش آموزان در مدرسه چه کنیم؟ توصیه‌های مهم یک متخصص عفونی پیش‌بینی افزایش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور از دوشنبه تا چهارشنبه (۹ تا ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳) ویژگی سوش‌های جدید کرونا چیست؟ |افزایش بیماریهای تنفسی در فصل سرد سال در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نرخ باروری در حدود ۱.۶ تثبیت شده است بیش از ۷۰۰۰ مدرسه عشایری در کل کشور وجود دارد | تحصیل ۲۲۴ هزار و ۵۰۲ دانش آموز عشایر در کشور ۲۴۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در نیشابور کشف و ضبط شد فاجعه‌ای که با معدل ۱۰.۹۸ دانش‌آموزان پایه دوازدهم آشکار شد | وضعیت فاجعه بار سواد دانش آموزان
سرخط خبرها

فاجعه‌ای که با معدل ۱۰.۹۸ دانش‌آموزان پایه دوازدهم آشکار شد | وضعیت فاجعه بار سواد دانش آموزان

  • کد خبر: ۲۹۱۲۰۹
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
فاجعه‌ای که با معدل ۱۰.۹۸ دانش‌آموزان پایه دوازدهم آشکار شد | وضعیت فاجعه بار سواد دانش آموزان
میانگین معدل دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۳ در مجموع سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی در پایه دوازدهم ۱۰.۹۸، پایه یازدهم ۱۰.۶۲ و پایه دهم ۱۱.۵۹ است.

به گزارش شهرآرانیوز. نتایج نمرات امتحانات نهایی به عنوان یکی از شاخص‌ها برای بررسی عملکرد و کیفیت آموزش و پرورش کشور شناخته می‌شود و اُفت نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به همراه عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در نتایج "آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز" نشان می‌دهد که وضعیت کیفیت در آموزش و پرورش کشورمان اصلاً مطلوب نیست.



اگر چه مسئولان همچون رضا مراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش از افزایش نیم نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به عنوان یک دستاورد سخن گفت، اما همچنان وضعیت نمرات دانش‌آموزان قابل قبول نیست.

بیشترین معدل در پایه دهم با ۱۱.۵۹

میانگین معدل دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۳ در مجموع سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی در پایه دوازدهم ۱۰.۹۸، پایه یازدهم ۱۰.۶۲ و پایه دهم ۱۱.۵۹ است.

میانگین معدل در پایه دوازدهم بدین شرح است:

رشته علوم تجربی: ۱۲

رشته ریاضی فیزیک: ۱۱.۸۲

رشته علوم انسانی: ۹.۱۳

میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ بدین شرح بود:

رشته تجربی: ۱۱.۲۳

رشته ریاضی: ۱۰.۷۹

رشته انسانی: ۸.۷۵

با وجود افزایش نمرات دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۳ که می‌تواند ناشی از طراحی بهتر و استانداردتر سؤالات امتحانات نهایی یا عملکرد بهتر دانش‌آموزان باشد، اما متأسفانه همچنان میانگین نمرات دانش‌آموزان کشور پایین است و این افت معدل حداقل در ۶ سال اخیر مشاهده می‌شود.

البته یکی از دلایل افت معدل دانش آموزان در امتحانات نهایی می‌تواند طراحی سوالات دشوار و خارج از استاندارد باشد که با سطح آموزش‌های ارائه شده توسط مدارس به دانش آموزان هماهنگ نیست.
منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->